torsdag 2 december 2010

Sihanoukville

Tjoho!

Nu ar det december och jag och Laura ar i Sihanoukville i sydvastra Kambodja. Det ligger vid kusten vilket innebar sol, bad och branna! Igar var vi ute med en bat till narliggande oar och snorklade (sa fint!) och trekkade i regnskog. Fast vi tyckte nog bada tva att regnskog var lite av en overdrift, coolt var det dock.

Vi kom hit sondag kvall och har nu vant oss vid "the hustlers" pa beachen: smatjejer som saljer armband, kvinnor som ger massage och pedikyr och killar som saljer solbrillor. Kan bli lite too much om man sager "yes" for mycket..Nu ar vi dock inga rookies langre och lyckas fa lite lugn och ro under parasollet. Det jag har verkligt svart for ar dock alla de amputerade manniskor som verkar leva har och som tar sig fram pa stranden utan ben eller andra kroppsdelar och tigger pengar. Det gor ont att se dessa, vilka jag forstatt ar offer for minor, och samtidigt ligga och sippa pa en coconut shake och ha det riktigt bra. Man inser att en dollar fran en sjalv antagligen inte skulle gora mycket skillnad anda och jag kanner mig ganska otillracklig faktiskt.

Men vi fortsatter var resa harifran snart. Pa lordag sa tankte vi aka till Phnom Penh dar jag ska mota upp med Andrew Roe som kom och Couchsurfade hos oss pa petuniavagen i varas- coolt! Sen bokar vi flygbiljett fran Phnom Penh till K.L pa mandagen eller tisdagen eller sa. Och sen ar det bara tva veckor kvar herre gud!
Sa nu galler det att njuta och det gor vi ju sa det ar inga problem.

Imorn blir det antagligen tur till ett vattenfalli narheten och ikvall en lugn men forhoppningsvis kul kvall.

Kram pa er!

3 kommentarer:

  1. Hej Susanna, va mycket intressant och spännande ni är med om och vad härligt det låter med sol och bad. Ni är verkligen på alerten och kommer säkert hem med massor att berätta. Ser fram mot att träffas igen. I Stockholm ligger det ett decimetertjockt snötäcke och vi har haft en del sol. kram Moster Agneta

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad jättekul att ni ska möta upp med couch-Andrew! Hälsa honom från mig så gott. Finns det julstämning där ni är - jag menar på asiatiskt vis? Puss

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder Susanna ! Nils visade mig just din egen blogg. Det ser fantastiskt ut med alla dessa historiska monument. Det ser ut som om du hinner med en hel del bad och tjofadderittan också.

    Ha det så himla kul på resten av din fina resa !

    Kram Micke

    SvaraRadera