torsdag 9 december 2010

KL

Nu sitter vi på Starbucks i KL och snyltar WiFi jag och Laura. Det är rätt segt väder här: mulet och bitvis regnigt men vilken häftig stad! Från att bara ha varit i relativt omoderna städer till att komma hit till alla höghus, torn och se all modern arkitektur blev lite av en upplevelse faktiskt. Här finns hur mycket shopping som helst och det finns t.o.m. ett Chinatown och ett Little India.. Igår var jag och Max, en av svenskarna vi träffat, uppe i Petronas Twin Tower (googla det!) och det var så jäkla snyggt allting! Tydligen tog det bara två år att bygga, sanslöst...Sen blev det lite Aquaria och shopping innan det började spöregna lagom till att vi skulle tillbaka till hotellet...Vi körde barfotastilen till monorailen och kom tillslut hem glada men dyngsura!

Idag tar vi bussen norrut till Penang och Georgtown. Förhoppningsvis lättar molnen en aning men vi är förberedda på regn. Efter Penang är planen att ta färjan till Langkawi- vita stränder!!

Allt bra och ikväll hoppas jag på mail från antagningen, återkommer om det!

Kram och blöta pussar!

2 kommentarer:

  1. Hej och tack för härlig beskrivning av läget. Ja du gumman, Langkawi har du varit på, när du var sådär fem år tror jag. Vi såg så fina glasögonapor där då, också. Håller tummarna hela tiden för antagningen!
    Puss
    mamma

    PS Kram till Laura!

    SvaraRadera
  2. Hej, åh vilka fantastiska kast i världen och vilka upplevelser du är med om. Jag var i Uppsala i söndags och lyssnade på OD-körens Caprice och tänkte på dig. Vilken stad att få bo och studera i. Och nu är du ju antagen. Jättegrattis, min stjärna. Jag är så glad för din skull och stolt över dig. kram från moster Agneta

    SvaraRadera